Často kladené otázky

Často kladené otázky ohledně smlouvy, konzultací, cen právní pomoci a dalších organizačních záležitostí, souvisejících s poskytováním právních služeb

Často kladené otázky

Často kladené otázky ohledně smlouvy, konzultací, cen právní pomoci a dalších organizačních záležitostí, souvisejících s poskytováním právních služeb

Často kladené otázky

Často kladené otázky ohledně smlouvy, konzultací, cen právní pomoci a dalších organizačních záležitostí, souvisejících s poskytováním právních služeb

Často kladené otázky2025-06-27T19:40:49+02:00
Co je to normostrana?2025-07-18T21:23:58+02:00

Normostrana je znamená jednu stranu textu obsahující 1800 znaků a mezer.

Aktualizováno:

Jak mohu rychle doručit advokátní kanceláři moji ověřeně podepsanou plnou moc a originál úředního dokumentu, když jsem daleko nebo v zahraničí? Jde to zaslat emailem nebo jinak online?2025-06-24T13:29:56+02:00

Plnou moc lze ověřeně podepsat na pracovišti Czech POINT a současně tam požádat o provedení konverze do elektronické podoby a dále o uložení provedené konverze do úschovny.

Obdobně lze na pracovišti Czech POINT požádat o provedení konverze papírového originálu úředního dokumentu a o jeho uložení do jejich úschovny.

Naší AK můžete následně tyto dokumenty zaslat doručením údajů pro vyzvednutí z úschovny: Identifikační údaj dokumentu a Pořadové číslo nebo si tyto dokumenty z úschovny vyzvednete a zašlete nám je emailem.

Pracoviště Czech POINT naleznete:

  • U notáře.
  • Na poště.
  • Na obecním úřadě.
  • Na konzulátu ČR v zahraničí (zde je vhodné si telefonicky nejdříve ověřit, zda tuto agentu na konkrétním konzulátu aktuálně provádějí).
  • Ověření podpisu a provedení konverze může provést také advokát. Není to ale povinnost advokáta, jelikož nemá pracoviště Czech POINT, jako například notář. Advokáti toto jako jednotlivou službu většinou nenabízí, kdy ověření podpisu a konverzi dokumentů provádějí v souvislosti s poskytnutím určité právní služby.
Je konzultace online bezpečná? Nemůže někdo komunikaci online odposlouchávat?2025-06-27T08:49:24+02:00

Odpověď na tuto otázku je zpracována na základě našich zkušeností a zejména podle volně dostupných informací z internetu a nemá povahu expertní bezpečnostní analýzy. Nemůžeme garantovat plnou správnost ani úplnost uvedených údajů a funkcionalit jednotlivých aplikací. Přesto považujeme za vhodné klienty informovat o základních rozdílech z hlediska důvěrnosti komunikace během konzultace online. Dále zmiňujeme možnosti sdílení dokumentů během konzultace.

Pořadí aplikací podle důvěrnosti komunikace

Níže uvádíme orientační pořadí komunikačních aplikací z hlediska kvality šifrování a ochrany důvěrnosti přenášených informací, od nejbezpečnější k méně zabezpečené. Vycházíme přitom z dostupných bezpečnostních analýz a názorů odborné veřejnosti.

1. Signal

  • End-to-end šifrování všech typů komunikace (zprávy, hovory, videohovory, soubory).
  • Open-source protokol, auditovaný odbornou komunitou.
  • Neuchovává metadata komunikace (tj. kdo, kdy, komu volal nebo napsal).
  • Preferovaná volba pro vysoce důvěrnou komunikaci.
  • V roce 2024 se aplikace Signal objevila v tzv. „SignalGate“, kdy byl do chráněné skupiny iniciované Ministrem obrany USA omylem přidán novinář, jehož přezdívka byla podobná jménu některého vládního činitele. Nešlo o prolomení aplikace nebo šifrování, ale o čistou lidskou chybu. Signal jako nástroj obstál – obsah komunikace byl chráněn a aplikace zůstala bezpečná.

2. WhatsApp

  • End-to-end šifrování zpráv i hovorů (využívá Signal protokol).
  • Provozovatel Meta sbírá metadata (např. kontakty, čas komunikace, zařízení).
  • Široce používaný kompromis mezi bezpečím a pohodlím.

3. FaceTime

  • End-to-end šifrování audio a video hovorů mezi zařízeními Apple.
  • Není open-source, spoléhá se na důvěru v Apple.
  • Nelze použít mezi Apple a ne-Apple zařízeními.

4. Telegram

  • End-to-end šifrování pouze u tzv. tajných chatů.
  • Běžná komunikace (včetně skupinových chatů) je uložena na serverech provozovatele.
  • Hovory jsou šifrované, ale méně transparentní protokol.
  • Doporučujeme spíše pro méně citlivou komunikaci.

Možnosti sdílení dokumentů během hovoru

Níže uvádíme možnosti sdílení dokumentů během hovoru přes jednotlivé aplikace:

  • Signal: ANO, lze posílat soubory i během hovoru (chat paralelně dostupný).
  • WhatsApp: ANO, stejná funkcionalita jako u Signalu.
  • Telegram: ANO, během hovoru lze využít chat a odesílat soubory.
  • FaceTime: NE, aplikace neumožňuje přímé odeslání souboru. Tato služba slouží výhradně k zabezpečeným audio a video hovorům mezi zařízeními Apple. Sdílení souborů během hovoru FaceTime není podporováno.

Hlavní použité zdroje informací

Aktualizováno:

Je konzultace online zpoplatněna?2025-06-19T22:20:45+02:00

Ano, konzultace online je zpoplatněna v naší standardní hodinové sazbě 3.000 Kč/hod. Existují následující možnosti výběru délky a ceny konzultace:

1/2 hodiny – cena 1.500 Kč

1 hodina – cena 3.000 Kč

1,5 hodiny – cena 4.500 Kč

2 hodiny – cena 6.000 Kč

Kolik zaplatím za obhajobu? Jaká je hodinová sazba?2025-06-19T22:21:43+02:00

Hodinová sazba je 3.000 Kč/hod.

Nechci konzultaci online. Je možnost konzultace v soukromí kamenné kanceláře?2025-06-19T23:31:59+02:00

Jsou dvě možnosti:

První možností je sjednání konzultace v kamenné kancelář telefonicky (+420 602 60 274), přes WhatsApp (+420 602 60 274), emailem (info@trestniadvokati.cz), přes chat níže na stránce, pokud jsme online nebo formulářem na stránce kontakty.

Další – ale výjimečnou – možností je, že po rezervaci konzultace online učiníte dotaz přes WhatsApp nebo SMS, zda by na místo konzultace online byla možná konzultace v kamenné kanceláři. Pokud vám sdělíme, že to z organizačních důvodů nebude možné, platí původně rezervovaný termín konzultace online.